Το «ξεπάγωμα του Λέυκτρου-Σπάρτη ζητά ο Δαβάκης
Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015
Τους λόγους για τους οποίους έχει σταματήσει η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Λεύκτρο-Σπάρτη, ζητά να μάθει με Επίκαιρη Ερώτηση του στη Βουλή ο βουλευτής Λακωνίας κ. Θανάσης Δαβάκης.
Στην παρέμβασή του ο κ. Δαβάκης επισημαίνει τη σπουδαιότητα του έργου για όλη τη νότια Πελοπόννησο και ιδιαίτερα το Νομό Λακωνίας καθώς επίσης και την ακατανόητη γιά την τοπική κοινωνία καθυστέρηση παράδοσης στη κυκλοφορία ενός τεχνικού έργου που έχει ολοκληρωθεί κατά 95% !
Η Eπίκαιρη Eρώτηση του κ. Δαβάκη έχει ώς εξής:
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή της Κυριακής 22/2/15 καί με τίτλο: Στό πάγο ο άξονας γιά τη Σπάρτη , χαρακτηρίζεται ως αίνιγμα η υπόθεση της εθνικής οδού Κορίνθου-Καλαμάτας-Σπάρτης, την οποία κατασκευάζει η κοινοπραξία Μορέας. Η πρόοδος τού έργου, αναφέρει η εφημερίδα, έχει ξεπεράσει το 95%, ωστόσο οι εργασίες έχουν σταματήσει και όλα δείχνουν ότι το έργο δεν πρόκειται να παραδοθεί άμεσα στην κυκλοφορία. Η Κοινοπραξία επικαλείται την παύση της χρηματοδότησης του έργου στα μέσα του 2013, καθώς οι τράπεζες εκτιμούν ότι τα έσοδα του έργου δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων. Για το λόγο αυτό το έργο παραμένει ημιτελές, ενώ ήδη έχουν δοθεί παρατάσεις στην προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου, με την τελευταία να έχει λήξει από τον Ιούνιο του περασμένου έτους. Μάλιστα, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Καθημερινής, η πλευρά του Δημοσίου, αντί να στραφεί ενάντια στον παραχωρησιούχο απαιτώντας την ολοκλήρωση του έργου, αποφάσισε να προχωρήσει σε συζητήσεις για την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης. Η συμφωνία προβλέπει τη διάθεση στον ΜΟΡΕΑ ακόμη 75,9 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για τα μειωμένα έσοδα του από τα διόδια, καθώς και 330 εκατ. ευρώ σε βάθος 30ετίας με τη μορφή επιδότησης λειτουργίας, πλέον της υπαρχούσης επιδότησης λειτουργίας των 199 εκατ. ευρώ, αν τα έσοδα δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
α. Ποια είναι η θέση του στα ανωτέρω διαλαμβανόμενα και ποιος ο σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, σχετικά με την τεχνική ολοκλήρωση και την τελική παράδοση του έργου στην κυκλοφορία ;
β. Με δεδομένο ότι όπως προκύπτει από την δημοσιευμένη απόφαση με αριθμό C(2014)7798 final/27-10-14 της Ευρωπαικής Επιτροπής έχουν εγκριθεί εκ μέρους της τα μέτρα αναδιάρθρωσης της Σύμβασης Παραχώρησης που περιγράφονται στο δημοσίευμα και η σχετική και η σχετική Συμφωνία τροποποίησης της Σύμβασης έχει υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση, προτίθεται η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου να φέρει τη νέα σύμβαση για έγκριση στή Βουλή και πότε ;