Ο Δαβάκης διορθώνει δήλωση Αραχωβίτη για το Λεύκτρο - Σπάρτη
Τρίτη, 7 Απριλίου 2015
Ο Βουλευτής Λακωνίας της Ν.Δ. κ. Θανάσης Δαβάκης με δήλωση του διορθώνει πρόσφατη τοποθέτηση του συναδέλφου του Βουλευτή Λακωνίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σταύρου Αραχωβίτη, για το έργο “ Λεύκτρο- Σπάρτη” σχετικά με την διαπραγμάτευση που γίνεται μεταξύ πολιτείας και της Κοινοπραξίας ΜΩΡΕΑΣ και για την μείωση του απαιτούμενου ποσού που έχει επιτευχθεί. Η Δήλωση του κ. Δαβάκη έχει ως εξής :
Μετά την πρόσφατη παρέμβαση του στη Βουλή για το δρόμο Λεύκτρο-Σπάρτη και τα όσα επακολούθησαν ο βουλευτής Λακωνίας κ. Θανάσης Δαβάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου πού εξεδόθη μετά τη σύσκεψη πολιτικών και αυτοδιοικητικών παραγόντων τού Νομού στις 3/4,ο βουλευτής Λακωνίας τού ΣΥΡΙΖΑ κ. Στ. Αραχωβίτης δήλωσε μεταξύ άλλων ότι “Από τη μέχρι τώρα διαπραγμάτευση έχουμε πετύχει μείωση του απαιτούμενου ποσού από 330 εκ. ευρώ σε 60εκ.ευρώ ενώ το επιτόκιο δανεισμού διατηρήθηκε στα επίπεδα τού 2012,ενώ πετύχαμε -είπε- τη μείωση της συμμετοχής τού ελληνικού δημοσίου αν η απόδοση του έργου (διόδια) είναι υψηλή”
Στο σημείο αυτό και για την αποκατάσταση των πραγμάτων αλλά και την ενημέρωση των Λακώνων πολιτών για ένα έργο που τους αφορά άμεσα, οφείλω να υπενθυμίσω τα εξής:
1ον Η κατασκευή τού έργου “κλάδος Λεύκτρο -Σπάρτη” αποφασίσθηκε επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας το 2007, ως μέρος της Σύμβασης Παραχώρησης της “Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου” με χρόνο ολοκλήρωσης το 2012.
2ον Η μεγάλη καθυστέρηση οφείλεται κυρίως στις αρχαιολογικές έρευνες και τις απαλλοτριώσεις πού προέκυψαν.
3ον. Το ποσόν των 60 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά στις αποζημιώσεις τού κατασκευαστή λόγω των καθυστερήσεων, ο οποίος ας σημειωθεί ζητούσε 340 εκατομμύρια και τελικά ύστερα από διαπραγματεύσεις και διαιτητικές δίκες (διαιτησίες) πού έγιναν κατά τη περίοδο 2010-2014 θα λάβει 60 εκατομμύρια.
Άρα αυτά τα 60 εκατομμύρια ευρώ, που αναφέρει ο συνάδελφος του ΣΥΡΙΖΑ ως “αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης”, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα 330 εκατομμύρια ευρώ που αφορούν στη “πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας" για την αποπληρωμή και μόνο των δανείων στη περίπτωση που δεν επαρκούν τα έσοδα από τα διόδια με χρόνο αποπληρωμής έως το 2036.
Αυτά προς αποφυγή παρεξηγήσεων και "εύκολων συμπερασμάτων”...