Θετική η παρουσία του Δήμου Σπάρτης στην έκθεση τουρισμού του Λονδίνου
Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2015
Ο Δήμος Σπάρτης συμμετείχε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση τουρισμού WORLD TRAVEL MARKET 2015 η οποία πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο μεταξύ 2-5 Νοεμβρίου. Στην έκθεση συμμετείχαν 186 χώρες και παρευρέθησαν πάνω από 3.000 δημοσιογράφοι από διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Το Δήμο Σπάρτης εκπροσώπησαν ο κ. Χρήστος Αλεξάκος, Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και ο κ. Χρήστος Μητράκος, Προϊστάμενος του Τμήματος Τουρισμού. Η παρουσία του Δήμου Σπάρτης σε μία έκθεση η οποία συγκαταλέγεται στις κορυφαίες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς και αποτελεί σημείο επαφής των κορυφαίων εταιριών και στελεχών του τουρισμού παγκοσμίως, ήταν ιδιαιτέρως ικανοποιητική.
Το περίπτερο του Δήμου Σπάρτης επισκέφθηκε η αν. Υπουργός Τουρισμού, κ. Έλενα Κουντουρά με την οποία ο κ. Αλεξάκος είχε σύντομη συνάντηση στην οποία εκτός των άλλων, συζητήθηκαν οι προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού στο Δήμο Σπάρτης. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της έκθεσης οι εκπρόσωποι του Δήμου Σπάρτης πραγματοποίησαν επαφές με τουριστικούς πράκτορες και εκπροσώπους διεθνών τουριστικών οργανισμών και ενώσεων καθώς και με δημοσιογράφους και travel bloggers από όλο τον κόσμο, προβάλλοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τουριστικού μας προϊόντος. Στο περίπτερο, οι προσκεκλημένοι είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν και τοπικά προϊόντα της Πελοποννήσου τα οποία η Περιφέρεια Πελοποννήσου πρόβαλε σε ειδική εκδήλωση η οποία πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό περίπτερο κατά την πρώτη ημέρα της έκθεσης.
Σύμφωνα με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, τα μηνύματα από την έκθεση για το 2016 είναι θετικά: βάση της έκθεσης Leisure Travel Monitor της GfK, οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 4% στις κρατήσεις των Βρετανών για διακοπές στην Ελλάδα μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2016. Σε άλλη έκθεση της εταιρίας Canadean Intelligence,το βασικό συμπέρασμα είναι πως οι προοπτικές του Ελληνικού τουρισμού είναι θετικές ενώ προβλέπει σταθερό ρυθμό προέλευσης επισκεπτών μέχρι το 2019. Σε μία ακόμη έκθεση, η Euromonitor θίγει το θέμα της αύξησης στους συντελεστές ΦΠΑ, προβλέποντας ότι η αύξηση του κόστους θα οδηγήσει πολλούς τουρίστες σε καταλύματα χαμηλότερης κατηγορίας αλλά και σε κάμπινγκ και αυτο-εξυπηρετούμενα καταλύματα καθώς και σε περιορισμό της δαπάνης τους.
Στο επίκεντρο των συζητήσεων και των παρουσιάσεων του Travel Tech Show που διεξήχθη στα πλαίσια της έκθεσης, επισημάνθηκαν οι προκλήσεις που προκύπτουν από ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο καταναλωτικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, οι οργανισμοί διαχείρισης προορισμών αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις καθώς καλούνται να αντιμετωπίσουν τις ψηφιακές συνήθειες του σύγχρονου ταξιδιώτη. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η ανάγκη συγχρονισμού μεταξύ τουριστικού οργανισμού και καταναλωτή ο οποίος γίνεται ολοένα και πιο εξοικειωμένος με την τεχνολογία. Τέλος, η χρήση των social media αναδείχτηκε ως σημαντική ευκαιρία διοχέτευσης περισσότερων δεδομένων για τον προορισμό στον χρήστη και ανάδειξης της αξίας του.
Ο Δήμος Σπάρτης θα συνεχίσει τη δυναμική του παρουσία στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και το επόμενο έτος, συνεχίζοντας την άριστη συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου.